Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bavel, Nederland van Sanne Geerts - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Bavel, Nederland van Sanne Geerts - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Maart 2008 | Nederland, Bavel

Hallo allemaal!!!

De laatste week, en dus ook de laatste voorbereidingen, voor mijn vertrek naar Ghana.
Afgelopen weekend hebben Sascha en ik het introductieweekend van Ontmoet Afrika gehad, waarbij we veel informatie hebben gekregen en dus een nog beter beeld van wat ons te wachten staat. Voor zover we ons daar écht een beeld van kunnen vormen dan..
Daarnaast was er ook enige tijd om kennis te maken met een aantal Ghanese gebruiken zoals het eten van maïspap (met je handen!!), het dragen van een kind op je rug en het balanceren met een bakje water op je hoofd. Vandaar de regenjas die we mee moesten nemen :)

Gisteren het verslag van onze lessen “medische antropologie” en “interculturele communicatie” ingeleverd, en morgen volgt het verslag van ons “oefen-projectplan”. En daarmee hebben we het theoretische gedeelte van de minor dan al ver afgerond! Donderdag nog een laatste keer naar school en dan voorlopig niet meer (JOEPIE!!!).

Vanmiddag ga ik “proef-pakken”, want ik heb totaal geen idee wat er allemaal in mijn tas past en hoe snel ik aan de toegestane kilo’s zit. Het wordt nog lastig om te beslissen wat ik alsnog thuis zal laten. Dan morgen de laatste inkoopjes doen en mijn travellers cheques ophalen (ook niet onbelangrijk..).

Voor mijn vertrek zal ik nog een keertje van me laten horen. En daarna zullen de berichtjes komen uit Ghana! Voor nu: nog 5 daagjes genieten van alles en iedereen hier, en nog 5 nachtjes slapen tot mijn grote avontuur begint!!

Liefs, Sanne

  • 04 Maart 2008 - 19:10

    Saskia Wolf:

    Hoi Sanne,
    Ik wil je hierbij veel plezier, veel succes met je stage en ook vooral een hele mooie ervaring toewensen. Groetjes van Saskia

  • 04 Maart 2008 - 19:32

    Seb En Joan:

    Ha Sanne, hoe dichter bij je reis komt des te spannender wordt het. Fijn dat je nog wat daagjes vrij bent om van iedereen afscheid te nemen.
    We wensen jou vooral heel veel plezier en geniet van een zeer bizonder land, van de mensen en alle bizonderheden uit de Afrikaanse wereld. Slurp alles maar lekker in je op want ook in Ghana vliegt de tijd..

    Geniet van je avontuur
    Joan en Seb

  • 04 Maart 2008 - 21:11

    Iris:

    Hoi Sanne!
    Ik wil je nog even ontzettend veel plezier toewensen in Ghana vanaf zondag! Geniet ervan en ik zal zeker je berichtjes blijven volgen! (kan ik zelf ook alvast in de stemming komen ;)) Jullie zijn net weg als ik kom toch? (9juni) Laat even weten als je nog handige tips hebt! ;)
    Liefs, Iris

  • 05 Maart 2008 - 13:21

    Myrthe:

    Hey lieve Sanne,

    Ik zie je natuurlijk nog wel, maar ik dacht: even laten weten dat ik je berichtjes ook vanuit Tilburg volg... Want die verhalen van de maispap en zo heb ik toch echt gemist. (; Lekker slapen komende nachtjes, maak je niet te druk, je gaat vast een supertijd tegemoet!
    Tot over een paar nachtjes!

    Kus, Myrthe

  • 06 Maart 2008 - 13:23

    Arnoud:

    Nog een paar nachtjes slapen en/of wakker liggen en dan gaat het beginnen. Spannend hoor, je treedt ook een beetje in de voetsporen van Opa, en dat vind ik wel speciaal...Weet niet of ik je nog zie voor je vertrekt, maar anders natuurlijk alles gewenst wat er maar te wensen valt en ik blijf je natuurlijk op de voet volgen!!!
    Dikke Kus!!!

  • 06 Maart 2008 - 14:50

    Jenny:

    Hey Sanne,

    Ik vond het erg leuk om je gisteren nog even te zien (en vandaag heel kort ;) ). Ik hoop dat je een hele leuke leerzame tijd tegemoet gaat in Ghana maar dat gaat vast lukken! Ik ga je verhaaltjes in ieder geval volgen en kan niet wachten om de eerste berichten vanuit Ghana te lezen!

    Liefs Jenny

  • 06 Maart 2008 - 16:00

    Fenna:

    Hey Sanne,
    vandaag de laatste lesdag gehad. Nu komt het wel heel erg dichtbij. Ik wens jullie een goede reis en verblijf toe. Succes met jouw gastgezin, want dat wordt denk ik wel spannend. Gr Fen
    fennazuidafrika.waarbenjij.nu

  • 06 Maart 2008 - 17:42

    Gonnie:

    ha lieve Sanne ,wat schrijf je leuk zeg ,het is zo heel prettig om te lezen hoor, ik vind het geweldig dat je het avontuur nu eindelijk gaat beginnen.
    De tijd vliegt en nu is het laatste restje spanning aan het groeien denk ik ,wat zal je allemaal gaan meemaken daar en hoe zal je jezelf voelen ,vooral de eerste dagen ,het is wennen aan de geur en de andere cultuur ,maar ik weet zeker dat je enorm zult genieten van het werk daar en de mensen ,een droom die nu uitkomt ,een droom die startte toen je nog klein was ,maak hem waar en geniet ervan ,want het begint en dan ineens zegt de tijd dat je klaar bent ,hele dikke knuffel ,ik ben echt trots op jou hoor ,kus Gon

  • 07 Maart 2008 - 11:15

    Cathry:

    Heey Sanne,

    Had jij ook nog de foto's gekregen;):P.
    Overmorgen is het al zover voor je!!! Het grote avontuur tegenmoet:P. Heel veel plezier in Ghana en maak er een mooie tijd van.

    Groetjes Cathry

  • 08 Maart 2008 - 12:48

    Corrine:

    Hoi, ik probeer het toch nog een keertje via de site. Doe rustig aan, je kan het....
    XX Corrine

  • 09 Maart 2008 - 06:21

    Myrthe:

    Lieve Sanne,

    Je laatste berichtje kon er nog niet op, omdat de site problemen heeft. Hopelijk kunnen we 'm straks alsnog er op zetten. Zelf zal dat voorlopig niet lukken, aangezien je nu onderweg bent naar Schiphol. Jeetje. Geniet vooral van die eerste indrukken, die kun je al helemaal niet meer overdoen en laat snel iets van je horen!

    Dikke kus, Myrthe

  • 09 Maart 2008 - 15:34

    Ilse:

    heey sanne,,

    Ik wou je nog even heel erg veel plezier wensen ik hoop dat je er veel van zult leren en dat je vooral erg veel plezier hebt

    Heel van groetjes en een Dikke Kuss van Ilse tot horens

  • 09 Maart 2008 - 16:14

    Michiel:

    Hoi San,
    alles goed? Ben je goed aangekomen in Accra?
    Eindelijk doet je site het weer. Dus ga maar veel foto's maken, want er kunnen nu veel meer foto's op je site.
    Succes de komende dagen, we spreken elkaar nog wel.
    Groetjes Michiel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Samen met een vriendinnetje (Sascha) mag ik 3 maanden ontdekken hoe het is om te leven en te werken in Bolgatanga, Noord Ghana. Dit doe ik in het kader van mijn afstuderen voor de opleiding fysiotherapie.

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 78508

Voorgaande reizen:

09 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: