MIJN EIGEN WEBSITE!!! - Reisverslag uit Bavel, Nederland van Sanne Geerts - WaarBenJij.nu MIJN EIGEN WEBSITE!!! - Reisverslag uit Bavel, Nederland van Sanne Geerts - WaarBenJij.nu

MIJN EIGEN WEBSITE!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Januari 2008 | Nederland, Bavel

En daar is 'ie dan; MIJN EIGEN WEBSITE! Vanaf nu kan ik al mijn vorderingen met betrekking tot mijn toekomstige Ghana-avontuur delen met iedereen die geïnteresseerd is. En dat zijn er hopelijk veel ;-) Voor nu zal ik alleen nog wat kunnen vertellen over de voorbereidingen, maar daar komt gelukkig snel (om precies te zijn nog 45 nachtjes slapen) verandering in! Hieronder een korte (?) update over wat er is gebeurd tot nu toe.

Al jaren loop ik met het idee in mijn hoofd rond om naar Afrika te gaan. Natuurlijk om daar de mensen te helpen, wat ik hopelijk kan gaan doen middels mijn kennis vanuit mijn opleiding fysiotherapie. Ten tweede om een geheel andere cultuur met zijn eigen waarden, normen, tradities en gewoonten te leren kennen. Maar vooral vanuit de behoefte de "andere kant van de wereld" gezien te hebben, en daarmee bedoel ik dan het leven in een minder welvarende omgeving. Voor mijn gevoel kan ik niet zeggen dat ik op de wereld geleefd heb als ik maar één kant (namelijk de welvarende kant) van die wereld gezien heb!!

Van de zomer is het hele verhaal begonnen toen ik als afstudeerrichting koos voor de differentiatie buitenland. Het doel daarvan is een aantal maanden te leven en werken in een ander land, en daarbij een project op te starten rondom de werkzaamheden van de fysiotherapeut. Samen met Sascha (waarmee ik het project uit zal voeren) begon mijn zoektocht naar een geschikt land, waarbij we al snel voor Ghana kozen. Het eerstvolgende dat ons te doen stond was het zoeken van een stage-/werkadres waar we de mogelijkheid zouden hebben voor ons project. Hiervoor hebben wij met verschillende personen contact gezocht, helaas zonder resultaat. Gelukkig kwam daar eind december dan Ontmoet Afrika, een organisatie die bemiddelt en begeleidt in het verblijven in Noord-Ghana. Na een kennismakingsgesprek met Lianne van Rijssel (mede-oprichtster van Ontmoet Afrika en contactpersoon in Nederland) hebben we ons ingeschreven als vrijwilliger. We hebben gekozen voor de stad Bolgatanga (helemaal in het noorden van Ghana), waar we ieder in een eigen gastgezin zullen gaan wonen en waar we in het plaatselijke ziekenhuis willen gaan werken en een project opstarten.

Pas toen dat bekend was konden we écht beginnen aan de voorbereidingen, die nu zo'n 3 weken aan de gang zijn. Tot nu toe heb ik mijn vliegticket geboekt, mijn eerste vaccinaties gehaald (waar ik flink spierpijn van heb gehad), een OV-vergoeding en uitwonende beurs aangevraagd, en ... deze website gelanceerd! Morgen ga ik mijn visum ophalen en verder ben ik nu druk bezig met het regelen van allerlei financiële zaken (sponsoring, verzekering, etc.) en me inlezen, héél véél inlezen..

Zo, het eerste bericht staat erop. De komende weken zal ik af en toe van me laten horen, maar het echte werk begint natuurlijk pas 9 maart!!

Veel plezier met het lezen van mijn verhalen (wees gerust, ze worden vanzelf korter als ik minder tijd heb :-)) en laat gerust een berichtje achter als je wilt!

Liefs, Sanne

  • 24 Januari 2008 - 14:29

    Sascha:

    Hey Sanne!!!!
    Ik vond wel dat ik maar even het 1e berichtje mocht zetten haha ;).
    Ziet er goed uit hoor!! Ik zal er binnenkort ook eentje gaan maken. Dat we samen veel plezier mogen hebben daar en dat we veel zullen leren!
    Tot snel kus sas

  • 09 Februari 2008 - 14:20

    Seb En Joan:

    hallo sanne,

    wat leuk die site, nu maar hopen dat het daar in het noorden van Ghana ook een beetje lukt om die site bij te houden ;-))
    We wensen je alvast veel plezier bij de voorbereidingen en natuurlijk een mooi avontuur in dit bijzondere land.

    Joan en Seb

  • 09 Februari 2008 - 17:24

    Miranda:

    He Sanne,

    Dapper hoor! Alvast veeeel succes en geniet ervan! Zo'n ervaring maakt je leven alleen maar rijker, al sta je aan de 'andere' kant van de welvaart. Wij houden Stijn wel in de gaten (dat hij niet in 7 sloten tegelijk loopt of dat hij helemaal vereenzaamt, al zal dat laatste wel meevallen, hihi)

    liefs en tot gauw
    Miranda

  • 09 Februari 2008 - 19:46

    Corrine:

    Hoi, Sanne het ziet er geweldig uit. Ik hoop dat je het goed gaat doen daar. Vertrouw op je zelf. Je kan het. XX Corrine

  • 10 Februari 2008 - 17:21

    Andre:

    Te gek dat je dit gaat den veel succes en ik zal alles met veel interesse volgen

  • 10 Februari 2008 - 18:18

    Colinda:

    Heey Sanne, Wat gaaf dat het nu allemaal geregeld is! Heel veel succes met de voorbereidingen. En natuurlijk veel plezier daar in het verre zuiden!! liefs Colinda de peuter

  • 11 Februari 2008 - 15:03

    Arnoud:

    NouNou,dat gaan we volgen!!!! Wens je alvast veel succes bij de laatste voorbereidingen. Ik zie je binnenkort, bijv. op 22 februari....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Samen met een vriendinnetje (Sascha) mag ik 3 maanden ontdekken hoe het is om te leven en te werken in Bolgatanga, Noord Ghana. Dit doe ik in het kader van mijn afstuderen voor de opleiding fysiotherapie.

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 78507

Voorgaande reizen:

09 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: